الأحد، 13 أغسطس 2017

ربنا ينتقم من اللي بيعمل كده .. بقلم د. شهيرة عبد الهادي


أنا دلوقتي بس وبأمانة وأقسم بالله الغلي العظيم .. ده حصل ..
لقيت صفحة معمولة بنفس إسمي ومدرجة في القائمة بتاعتي لما بافتح جهازي. يعني مكتوبة على جهازي ..  وأنا ما أخدتش بالي ومش واخدة خوانة وضغطت عليها عشان افتح صفحتي .. فلقيتني في صفحة واحد تاني وهو من الأصدقاء .. كنت أنا اللي طلبت صداقته في الفترة الأخيرة على أساس أنه شاعر وعجبني شعره ..قبل ما صفحتي القديمة تتسرق وتتقفل ..وأنا مش شاكة فيه ولا حاجة.. وسايبة أموري لله وهو اللي بيآخذ حقوق عباده من اللي أذوهم.. وكررت المحاولة أكتر من مرة فبتعطي نفس النتيجة .. يعني بالاقيني في صفحته هو ومش في صفحتي أنا .. ده معناه إيه ؟.. وعقلي عمال يودي ويجيب : يا ترة هو اللي عمل كده ؟ والا حد تاني حب يوقع بيننا ؟ والا إيه ..قولوا لي .. أعمل إيه ؟ بعد إذنكوا .. اقترحوا عليا أعمل إيه ؟ ..
وحسبنا الله ونعم الوكيل في اللي عمل كده ؟ ..وبجد بقى ح ادعي عليه  ..إلهي يتسرق نور عينيه ونورعينين زوجته ونور عينين أولاده ونور عينين أحفاده ونور عينين كل اللي بيحبه ويضيع منه كل اللي بيحبه ويتفضح ويتعرف أنه حرامي يا رب .. عشان أنا غالبانة وما بعملش حاجة في حد ولا بأذي حد .. واللي يحبني في الله يدعي عليه .. عشان أنا مش بأذي حد خالص ..

-----------------------------------------------------------
د.شهيرة عبد الهادي
الإثنين 14 / 8 / 2017 م 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق