الاثنين، 1 يونيو 2015

عاوزين مشاريع يعملها هاني عازر في مصر زي اللي عملها في ألمانيا يا ناس

أحمد موسى عامل لقاء دلوقتي مع المهندس " هاني عازر" من برلين .. هاني عازر عمال يشرح مشروعاته اللي عملها في برلين .. زي تحويل نهر برلين..وعمل إشارات للمراكب في المية .. ومشروعات زي أن القطارات كلها في برلين بتمشي بالكهرباء عشان الحفاظ ع البيئة .. و يقول أن ألمانيا بتطلب مساعدات مالية من الهيئات المهتمة بالبيئة في العالم عشان المشروعات اللي بتحافظ ع البيئة .. وفي الحقيقة تلاحظ أن مفيش حباية تراب في الأرض ولا في النهر.. لكن اللي لفت نظري .. أن هاني عازر طول ما بيتكلم عمال يقول: عندنا هنا في برلين أنا عملت .. عندنا هنا في ألمانيا أنا عملت .. كان نفسي قوي ألاقيه في مصر وعمال يقول :عندنا هنا في مصر أنا عملت ..و عندنا هنا في القاهرة أنا عملت .. وعندنا هنا في اسكندرية أنا عملت .. و عندنا هنا في الصعيد أنا عملت .. وعندنا هنا في سيناء أنا عملت .. وووو.. لكن .. يا خسارة ..

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق