الاثنين، 27 مايو 2013

كلمتين بالبلدي .............. بقلم د.شهيرة عبد الهادي

كلمتين بالبلدي
=========
لفتت نظري كلمات قالتها لي أمي اليوم وانا باسأل عليها  الله يشفيها ويديها الصحة والعافية .. هي بحس الأم .. حست من صوتي إنني تعبانة شوية .. فقالت لي .. يا اختي عمالة تسألي على كل الناس .. إسألي بقى على نفسك شوية .. مش عارفة .. هذه الكلمات عمالة بترن في وداني .. وبردوو .. مش عارفة اعمل إيه.. يمكن الواحد لازم يحب نفسه شوية بس مش لدرجة النرجسية .. يمكن يتعلم يتقل شوية بس مش لدرجة الجفاء .. يمكن ويمكن .. بس يظهر أنه طبع والطباع مبتتغيرش .. وبردوو  اللي نفسي اشوفهم واسمع صوتهم وحشوني بجد ..  مفيش فايدة مبعرفش اتقل .. متضحكوش على الكلمات دي .. لأنها واقع وصادقة بجد .. والا أقولكوا .. اضحكوا وعيشوا حياتكوا  وقولولي رأيكووا .. معلش دي بقى شطحات فكرية .. يلا بقى مبدهاش ..باي باي .. إلى اللقاء ..

----------
د.شهيرة عبد الهادي
27 /5 / 2013 مـ

17 رجب 1434 هـ
الإسكندرية
مصر الحبيبة 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق