الأربعاء، 1 مايو 2013

آهات فلاحة مصرية بتحب أبو عيون عسلية .. فلكلور قاع الريف المصري ..... تعديل ورؤية د.شهيرة عبد الهادي



آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
الناس تنام  الليل وانا سهرانة ..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
الناس تنام الليل وانا حيرانه ..
عندي جنينة تطرح الفول الاخضر..
طرحت بدارى والعيون تتبختر..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
عندي جنينة تطرح الملوخية ..
طرحت بدارى والعيون عسلية ..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
عندي جنينة تطرح البامية ..
طرحت بدارى والعيون نايمة..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
عندي جنينة تطرح التفاح ..
طرحت بدارى والحبيب راح  ..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
عندي جنينة تطرح العنب ..
طرحت بدارى والحنين تعب ..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
عندي جنينة تطرح البطيخ ..
طرحت بدارى والحب بيطيح ..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
الناس تنام  الليل وانا سهرانة ..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
الناس تنام الليل وانا حيرانه ..
فينك تعالى يا ابو العيون عسلية ..
مش حتلاقي زي في الكون ولا مية ..
سايبني ليه حيرانة سايبني ليه سهرانة ..
آه يانا يانا م اللي احبه يانا ..
---------
د.شهيرة عبد الهادي
1 مايو 2013 مـ
الإسكندرية
مصر الحبيبة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق